Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv modifikace povrchu kloubní jamky na součinitel tření kyčelní náhrady
Cahová, Aneta ; Valena, Martin (oponent) ; Nečas, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou omezené životnosti kyčelních kloubních náhrad. S cílem prodloužit životnost implantátů byl zkoumán vliv aplikace mikrotextury na povrch umělé kloubní jamky na součinitel tření. Pozornost byla věnována složení modelové kloubní kapaliny a geometrii a rozložení textury. K simulaci kloubního spojení bylo využito kyvadlového simulátoru. Testovány byly tři kloubní hlavice, dvě jamky a pět kapalin v první části, respektive dvě hlavice, čtyři jamky a jedno mazivo v části druhé. Při měření byl pozorován výrazný vliv jak složení kapaliny, tak i geometrie a rozložení textury. Nejvyšší dosažený pokles tření ve srovnání hladké a texturované jamky činil 78 %. Výsledky práce mohou být využity k dalšímu výzkumu mikrotextur. Snížení tření a prodloužení životnosti náhrad může v konečném důsledku zkvalitnit život velkého množství pacientů.
Nové směry v oblasti asfaltových koberců mastixových
Pfeiferová, Magdaléna ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Práce se skládá ze dvou částí. První část je zaměřená na stanovení protismykových vlastností na zkušebním úseku na ulici Vídeňská. Protismykové vlastnosti budou zjišťovány pomocí kyvadla a současně se stanoví makrotextura. Mikrotextura se změří pomocí odměrné metody. V druhé části se snažíme získat první zkušenosti s návrhem a zkoušením nízkohlučných asfaltových koberců mastixových. Stanovujeme jejich základní vlastnosti a současně je porovnáváme se standardním asfaltovým kobercem mastixovým. Pro porovnání jsou použity dva různé druhy asfaltových pojiv. Srovnávána je odolnost vůči účinkům vody, odolnost proti tvorbě trvalých deformací, a moduly tuhosti.
Součinitel tření povrchu vozovky a Skid Resistance Index
Nekulová, Pavla ; Šachlová, Zora (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá souvislostí mezi poklesem součinitele podélného tření v závislosti na měřicí rychlosti a hodnotou makrotextury povrchu MPD. Jsou zde uvedeny výsledky měření součinitele podélného tření a hodnoty makrotextury povrchu MPD z měření na 73 úsecích. Srovnání výsledků z těchto měření bylo provedeno pomocí regresní analýzy, jejíž výsledky posloužily pro stanovení vzorce, který umožňuje přepočet součinitele tření při různých měřicích rychlostech při známé hodnotě součinitele podélného tření při měřicí rychlosti 60 km/h a hodnotě makrotextury povrchu MPD. V práci byly také stanoveny hodnotící stupnice pro index protismykových vlastností (SRI), která by mohla být použita pro hodnocení protismykových vlastností nezávisle na použitém měřicím zařízení.
Závislost protismykových vlastností povrchů vozovek na ohladitelnosti kameniva a dopravním zatížení
Dašková, Jaroslava ; Čelko,, Ján (oponent) ; Šachl,, Jindřich (oponent) ; Vojtěšek, Antonín (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bezpečnost silničního provozu je komplexní problém. Ovlivňuje ji především řidič, vozidlo a povrch vozovky. Tato disertační práce se zaměřila na povrchové vlastnosti vozovek a to zejména protismykové vlastnosti povrchu vozovek, které přímo ovlivňují brzdnou dráhu vozidel a vedení vozidla ve směrových obloucích a tím i dopravní nehodovost. Práce se zabývá trvanlivostí protismykových vlastností povrchu vozovek, druhem použitých vrstev a ohladitelností kameniva použitého v obrusné vrstvě. Cílem této práce bylo vyvinout metodiku pro zlepšení trvanlivosti protismykových vlastností povrchů vozovek a zavedení funkční zkoušky pro jejich posuzování.
Protismykové vlastnosti vozovek
Stránský, Jakub ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce má za cíl zpracování poznatků o protismykových vlastnostech, jejich měření, zařízení k tomu sloužící a poruchy a jejich vhodné opravy u tuhých a netuhých vozovek. Praktická část vyhodnocuje protismykové vlastnosti vybraných dálničních úseků s tuhým i netuhým krytem na základě naměřených hodnot PTV.
Vliv modifikace povrchu kloubní jamky na součinitel tření kyčelní náhrady
Cahová, Aneta ; Valena, Martin (oponent) ; Nečas, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou omezené životnosti kyčelních kloubních náhrad. S cílem prodloužit životnost implantátů byl zkoumán vliv aplikace mikrotextury na povrch umělé kloubní jamky na součinitel tření. Pozornost byla věnována složení modelové kloubní kapaliny a geometrii a rozložení textury. K simulaci kloubního spojení bylo využito kyvadlového simulátoru. Testovány byly tři kloubní hlavice, dvě jamky a pět kapalin v první části, respektive dvě hlavice, čtyři jamky a jedno mazivo v části druhé. Při měření byl pozorován výrazný vliv jak složení kapaliny, tak i geometrie a rozložení textury. Nejvyšší dosažený pokles tření ve srovnání hladké a texturované jamky činil 78 %. Výsledky práce mohou být využity k dalšímu výzkumu mikrotextur. Snížení tření a prodloužení životnosti náhrad může v konečném důsledku zkvalitnit život velkého množství pacientů.
Závislost protismykových vlastností povrchů vozovek na ohladitelnosti kameniva a dopravním zatížení
Dašková, Jaroslava ; Čelko,, Ján (oponent) ; Šachl,, Jindřich (oponent) ; Vojtěšek, Antonín (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bezpečnost silničního provozu je komplexní problém. Ovlivňuje ji především řidič, vozidlo a povrch vozovky. Tato disertační práce se zaměřila na povrchové vlastnosti vozovek a to zejména protismykové vlastnosti povrchu vozovek, které přímo ovlivňují brzdnou dráhu vozidel a vedení vozidla ve směrových obloucích a tím i dopravní nehodovost. Práce se zabývá trvanlivostí protismykových vlastností povrchu vozovek, druhem použitých vrstev a ohladitelností kameniva použitého v obrusné vrstvě. Cílem této práce bylo vyvinout metodiku pro zlepšení trvanlivosti protismykových vlastností povrchů vozovek a zavedení funkční zkoušky pro jejich posuzování.
Součinitel tření povrchu vozovky a Skid Resistance Index
Nekulová, Pavla ; Šachlová, Zora (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá souvislostí mezi poklesem součinitele podélného tření v závislosti na měřicí rychlosti a hodnotou makrotextury povrchu MPD. Jsou zde uvedeny výsledky měření součinitele podélného tření a hodnoty makrotextury povrchu MPD z měření na 73 úsecích. Srovnání výsledků z těchto měření bylo provedeno pomocí regresní analýzy, jejíž výsledky posloužily pro stanovení vzorce, který umožňuje přepočet součinitele tření při různých měřicích rychlostech při známé hodnotě součinitele podélného tření při měřicí rychlosti 60 km/h a hodnotě makrotextury povrchu MPD. V práci byly také stanoveny hodnotící stupnice pro index protismykových vlastností (SRI), která by mohla být použita pro hodnocení protismykových vlastností nezávisle na použitém měřicím zařízení.
Nové směry v oblasti asfaltových koberců mastixových
Pfeiferová, Magdaléna ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Práce se skládá ze dvou částí. První část je zaměřená na stanovení protismykových vlastností na zkušebním úseku na ulici Vídeňská. Protismykové vlastnosti budou zjišťovány pomocí kyvadla a současně se stanoví makrotextura. Mikrotextura se změří pomocí odměrné metody. V druhé části se snažíme získat první zkušenosti s návrhem a zkoušením nízkohlučných asfaltových koberců mastixových. Stanovujeme jejich základní vlastnosti a současně je porovnáváme se standardním asfaltovým kobercem mastixovým. Pro porovnání jsou použity dva různé druhy asfaltových pojiv. Srovnávána je odolnost vůči účinkům vody, odolnost proti tvorbě trvalých deformací, a moduly tuhosti.
Protismykové vlastnosti vozovek
Stránský, Jakub ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce má za cíl zpracování poznatků o protismykových vlastnostech, jejich měření, zařízení k tomu sloužící a poruchy a jejich vhodné opravy u tuhých a netuhých vozovek. Praktická část vyhodnocuje protismykové vlastnosti vybraných dálničních úseků s tuhým i netuhým krytem na základě naměřených hodnot PTV.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.